Shkole ukidaju nastavu etike jer nema primjenu u hrvatskom drushtvu

0
29
Rate this post

Medicinski karton pacijenta važan je alat u svakodnevnom životu zdravstvenih djelatnika. Osim što je obvezan za sve korisnike, neophodan je za kvalitetnu skrb i sigurnost pacijenata.

Stoga je svrha ove objave predstaviti zakonodavstvo i etiku koja postoji u ispunjavanju korisničkog obrasca, uvijek nastojeći svima jamčiti sigurnost. Najprije razgovarajmo o povijesti zdravstvenih kartona pacijenata, a zatim prijeđimo na pravna i etička pitanja koja ih okružuju.

Kako su nastali prvi zapisi?

Dokumente o bolestima pacijenata moguće je pronaći već 4000. godine prije Krista. Čak su i dijagnoze iz Starog Egipta i Hipokratove bilješke već otkrivene, na znanstvenoj osnovi, različitih znakova i simptoma.

Kroz povijest, iako polako, strukturiranje medicinske dokumentacije korisnika postaje sve češća praksa. U Brazilu, prva institucija koja je integrirala uslugu medicinskog arhiva bila je Hospital da Universidade de São Paulo, 1943. Ubrzo nakon Santa Casa de Santos, a kasnije i Hospital dos Servidores do Estado do Rio de Janeiro.

Godine 1952. stupio je na snagu zakon Alipio Correa Netto, koji je zahtijevao da uglavnom javne bolnice podnose evidenciju.

Očito kako treba, dobiti državni doprinos.

Prije, članovi obitelji i pacijenti nisu bili previše zabrinuti za kliničke podatke. No, moderna medicina zahtijeva zadovoljavajuću i pristupačnu medicinsku dokumentaciju. Nadalje, da bi zdravstvena jedinica bila certificirana od strane Brazilskog programa akreditacije bolnica, ustanova mora imati sustav medicinske dokumentacije.

Što treba uključiti u bolesnikovu medicinsku dokumentaciju?

Medicinski karton korisnika, kako bi bio organiziran i svima razumljiv, treba sadržavati:

  • Što treba uključiti u bolesnikovu medicinsku dokumentacijuprotokol identifikacije pacijenata: uobičajeno je da zdravstveni subjekti koriste dvije glavne stavke za sastavljanje priznanja, kao što su: puno ime i datum rođenja;
  • anamneza: je popis pitanja na koja je odgovoreno s podacima dobivenim od pacijenta (fizikalnim ili povijesnim), koji se obavljaju u trenutku prijema. Ovaj upitnik obično uključuje moguće alergije, liječenje lijekovima, između ostalog;
  • terapijski plan: postoji nekoliko terapijskih alternativa koje utvrđuje specijalist, na temelju procjene svakog slučaja. Pristup treba biti multiprofesionalan i interdisciplinaran;
  • izvještaji o ispitima: potrebno je sadržavati komplementarne analize (urin, krv i sl.), ultrazvučne slike, RTG, rezonanciju i dr.;
  • liječnički recept: evidencija o svim mjerama koje su indicirane pacijentu, kao što su opća njega, mjere opreza za rehabilitaciju i korištenje lijekova;
  • evolucija medicine i sestrinstva: uključuju podatke o vitalnim znakovima, simptomima, patološkim tjelesnim promjenama, dijagnozi i posebnim potrebama;
  • uvjeti pristanka: ovi uvjeti odnose se na ugovore koje potpisuje korisnik ili odgovoran za bilo koji invazivni zahvat kao što su: anestezija, operacija itd.;
  • razlozi premještaja, otpusta ili smrti: izjave o uzroku premještaja, evidencija uvjeta otpusta i plan smrti;
  • razni dokumenti: kirurški opis, konzultantska izvješća, potvrde o kemoterapiji, radioterapiji, hemodijalizi, između ostalog.
Blog

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime