Sadržaj
Ciljevi kolumbijske vlade s elektroničkim fakturiranjem
Porezna kontrola Kolumbijska će vlada pokušati prepoloviti utaju poreza, koristeći elektronički sustav. Elektroničko fakturiranje bitan je alat za sprječavanje utaje poreza i optimizaciju procesa naplate poreza. DIAN procjenjuje da kolumbijska vlada godišnje gubi 15 milijardi dolara prihoda od PDV-a, ili 22%, što bi prema procjenama Međunarodnog monetarnog fonda poraslo na 40%.
Omasovljenje elektroničkog naplate Kolumbija ide stopama drugih latinoameričkih zemalja, poput Meksika, Brazila i Čilea, vodećih u razvoju elektroničke uprave. E-fakturiranje je ključni element e-uprave i bezpapirnosti. U tom smislu, prednosti za zemlju uvođenja elektroničkog fakturiranja su sljedeće:
- Uštede koje proizlaze iz eliminacije papira, ručne obrade i smanjenja pogrešaka zbog automatizacije procesa.
- Prednosti za okoliš kroz smanjene emisije CO2, smanjenu potrošnju papira i smanjene troškove energije u transportu.
Agilnost u postupcima kroz automatizaciju operacija.
Povećana sigurnost postupaka implementacijom mehanizama za autentičnost, kao što su elektronički potpisi.Promicanje računovodstvene i porezne transparentnosti. Poticanje stranih ulaganja i domaće konkurencije zahvaljujući fiskalnoj kontroli.
Prednosti elektroničkog fakturiranja za tvrtke poreznih obveznika
Implementacija elektroničkog fakturiranja kao modela naplate donosi brojne prednosti za tvrtke, što u konačnici podrazumijeva i uštedu. Stoga je ulaganje u tehnologiju potrebno za ugradnju ovog sustava vrlo isplativo.
Izravna ušteda na troškovima eliminacijom papira, ispisa, slanja i pohranjivanja računa.
Povećana produktivnost u administrativnom odjelu koji zahvaljujući automatizaciji ovog procesa ima više vremena za druge poslove.
Automatizacija i integracija procesa zaprimanja računa. Elektroničko podrijetlo dokumenta omogućuje automatsku integraciju u sustav, a time i njegovo oslobađanje, ostavljajući fakture spremne za plaćanje gotovo bez ljudske intervencije.
- Povećana učinkovitost i eliminacija ljudskih pogrešaka kao rezultat automatizacije i potpuno integrirane obrade.
- Elektronički računi mogu se generirati automatski i prenijeti od dobavljača do primatelja.
- Dakle, većina ekonomskih koristi nije zbog uštede u tiskanom materijalu i troškovima poštarine, već u potpunoj automatizaciji i integraciji procesa između trgovinskih partnera, od narudžbe do plaćanja.
Kraće vrijeme dostave i preuzimanja faktura. Učinkovitost procesa izdavanja i zaprimanja, njihova neposrednost i praktično otklanjanje pogrešaka u generiranju i knjiženju računa pridonose smanjenju vremena naplate računa.
Veća sigurnost. Računi se šalju korištenjem privatnih mreža ili određenih protokola kao što su AS2, FTPS, WebServices, VAN (mreža s dodanom vrijednošću) itd. Osim toga, sustavi digitalnog potpisa jamče integritet, podrijetlo i autentičnost ovih računa.
Agilno, sigurno i legalno skladištenje. Originalni potpisani dokumenti čuvaju se najmanje onoliko koliko je propisano važećim zakonima. To smanjuje troškove skladištenja i također olakšava traženje starih računa.Uklanjanje rizika od gubitka fizičkih dokumenata zahvaljujući sigurnoj pohrani i digitalnom preuzimanju računa.
EDICOM, DIAN-ovlašteni dobavljač tehnologije za elektroničke račune
EDICOM je ovlašteni dobavljač elektroničkih računa u Kolumbiji. Za dobivanje ovog ovlaštenja od DIAN-a, EDICOM je prošao sve kriterije utvrđene člankom 12. Uredbe 2242 iz 2015. godine:
- Imati važeći i ažuran Jedinstveni porezni registar (RUC).
- Budite odgovorni za porez na promet i pripadate zajedničkom režimu.
- Posjeduje ISO 27001 akreditaciju za sustave upravljanja informacijskom sigurnošću.
- Potvrda o financijskom stanju poduzeća, potpisana od strane javnog računovođe ili poreznog revizora, koja pokazuje neto imovinu iznad 20.000 UVT (jedinica porezne vrijednosti) i dugotrajnu imovinu iznad 10.000 UVT.
- EDICOM jamči usklađenost sa zahtjevima DIAN-a za izdavanje elektroničkog računa, utvrđenim člankom 3. Uredbe 2242 iz 2015.:
- Koristite standardni elektronički format za generiranje XML-a koji je uspostavio DIAN.
- Uzmite uzastopno numeriranje koje je odobrio DIAN.
- Poštujte primjenjive zahtjeve članka 617. i posebne zahtjeve 512-9 i 512-11 ET.
- Uključite digitalni ili elektronički potpis koji jamči autentičnost i integritet, u skladu s politikom potpisa koju definira DIAN.
- Uključite šifru jedinstvene elektroničke fakture.