Sadržaj
To je multidisciplinarna djelatnost koja regulira i kontrolira proizvodnju, proizvodnju, transport, skladištenje, distribuciju i komercijalizaciju proizvoda te pružanje usluga od interesa za javno zdravstvo. Pravni instrumenti, kao što su obavijesti i novčane kazne, koriste se za kažnjavanje i suzbijanje praksi koje ugrožavaju zdravlje građana.
U Brazilu, Nacionalna agencija za zdravstveni nadzor (Anvisa) odgovorna je za kreiranje pravila i propisa i pružanje podrške za sve aktivnosti na tom području u zemlji. Anvisa je također odgovorna za provođenje aktivnosti sanitarne kontrole i inspekcije u lukama, zračnim lukama i granicama.
Model upravljanja Jedinstvenim zdravstvenim sustavom (SUS) je decentraliziran.
Drugim riječima, savezna vlada (Unija), države i općine dijele odgovornost na integriran način, jamčeći besplatnu zdravstvenu zaštitu svakom građaninu kroz partnerstvo između triju sila. U mjestima gdje nedostaje javnih usluga, SUS angažira usluge bolnica ili privatnih laboratorija kako ljudima ne bi nedostajala pomoć.
- Na taj su način i ova mjesta integrirana u mrežu SUS-a, moraju slijediti njezina načela i smjernice.
- Važno je naglasiti da općina, država i savezna vlada imaju svoje odgovornosti za upravljanje brazilskim javnim zdravstvom.
- Postoci financijskih ulaganja svakog od njih trenutno su definirani Dopunskim zakonom br. 141 od 13. siječnja 2012., koji je rezultat predsjedničke sankcije Ustavnog amandmana 29.
Prema ovom zakonu, općine i federalni distrikt moraju godišnje primjenjivati najmanje 15% poreza na javnozdravstvene akcije i usluge, a države su odgovorne za 12%. U slučaju Unije, primijenjeni iznos mora odgovarati iznosu koji je obvezan u prethodnoj financijskoj godini, plus postotak koji se odnosi na varijaciju bruto domaćeg proizvoda (BDP) u godini koja prethodi onoj iz Zakona o godišnjem proračunu.
Društveno sudjelovanje
Društvena kontrola je sudjelovanje građana u javnom upravljanju, inspekciji, praćenju i kontroli postupanja Javne vlasti. To je važan mehanizam za jačanje građanstva za konsolidaciju javnih politika koje uključuju Jedinstveni zdravstveni sustav (SUS).
Savezni ustav iz 1988. godine, kroz Zakon o organskom zdravstvu (Zakon br. 8142/90), stvorio je novi institucionalni okvir obilježen dvjema važnim inovacijama: decentralizacijom, koja je, osim vrednovanja, predložila prijenos odluka na države, općine i Uniju. društveno sudjelovanje u procesu donošenja odluka o javnozdravstvenim politikama putem vijeća.
Da biste saznali više o tome kako građani mogu sudjelovati u zdravstvenim vijećima, kliknite ovdje.
Ombudsman za zdravlje Minas Geraisa kanal je putem kojeg građani formaliziraju bilo koju vrstu manifestacije o Jedinstvenom zdravstvenom sustavu (SUS). Putem pučkog pravobranitelja građani mogu zatražiti uslugu; može osuditi kvalitetu pružene skrbi; može prijaviti, na primjer, neprikladne naknade za zdravstvene usluge koje se pružaju u SUS-u; pa čak i dati prijedlog.
Ombudsman je jedan od šest specijaliziranih ombudsmana koji čine Općeg ombudsmana države Minas Gerais (OGE), odgovornog za provođenje inspekcija javnih tijela ili subjekata, kada postoje dokazi o nezakonitosti ili nepravilnosti u pružanju usluga.
- Za kontaktiranje glavnog pučkog pravobranitelja SUS-a kliknite ovdje.
- Za kontaktiranje ombudsmana za zdravlje države Minas Gerais, kliknite ovdje.
- Kliknite ovdje za pristup odjeljku Kontaktirajte nas u Ministarstvu zdravlja Minas Gerais State Health Department (SES-MG).
Osnovna zdravstvena jedinica (UBS) odgovorna je za rutinsku njegu, kao što su konzultacije s liječnikom opće prakse, tretmani, cijepljenje, prenatalna njega, stomatološka njega i praćenje hipertenzivnih i dijabetičara. To je korisnikov pristupnik Ujedinjenog zdravstvenog sustava (SUS).
UBS je podijeljen na sljedeći način:
- UBS I ima barem jedan tim za obiteljsko zdravlje.
- UBS II ima najmanje dva tima za obiteljsko zdravlje.
- UBS III ima najmanje tri tima primarne zdravstvene zaštite.
- UBS IV ima najmanje četiri tima primarne zdravstvene zaštite.
Jedinica hitne pomoći (UPA) odgovorna je za hitnu i hitnu pomoć, 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu. Na ovom mjestu se liječe slučajevi poput posjekotina, prijeloma, trauma, srčanih udara i izlijevanja. UPA je podijeljena na sljedeći način:
- UPA Veličina I: ima 5 do 8 promatračnica. Mogućnost opsluživanja do 150 pacijenata dnevno. Stanovništvo u slivnom području od 50 tisuća do 100 tisuća stanovnika.
- UPA Veličina II: 9 do 12 postelja za promatranje. Mogućnost opsluživanja do 300 pacijenata dnevno. Stanovništvo u slivnom području od 100 tisuća do 200 tisuća stanovnika.
- UPA Veličina III: 13 do 20 promatračkih kreveta. Mogućnost opsluživanja do 450 pacijenata dnevno. Stanovništvo u slivnom području od 200 tisuća do 300 tisuća stanovnika.