Sadržaj
Drugo pitanje je klimatski cilj Europske unije do 2030
Nakon višemjesečnih vrlo teških pregovora, Poljska je odlučila ući u kompromis po tom pitanju samo zato što smo u taj kompromis uključili: načela održavanja konkurentnosti europskog gospodarstva, zaštitu energetski intenzivnu industriju, uključujući na vanjskim granicama, pravednu raspodjelu napora.
Nacionalne uvjete, uključujući ulogu plina i, što je vrlo važno i vrlo specifično, a što se već sada događa u smislu implementacije, rješavanje problema nedostatak dopuštenja u ETS sustavu, gdje Poljska gubi gospodarstvo.
Cijeli dio klimatske politike izvan ETS-a zahtijevat će dodatne dogovore.
Naravno, Poljska je podržala sve aktivnosti usmjerene na produbljivanje zajedničkog tržišta. U kontekstu pandemijske krize istaknuli smo da je zajedničko tržište, osim izravnih transfera, ključni element gospodarskog odgovora na gospodarsku krizu vezanu uz pandemiju.
Skrenuli smo pozornost na činjenicu da je stanje provedbe prava EU još uvijek nezadovoljavajuće, da se uklanjanje barijera, o čemu su često izjavljivali čelnici vlada država članica, ne provodi kako bi trebalo biti, te da – ukratko – protekcionističke tendencije rastu i opstaju, barem u nekoliko glavnih gradova Europske unije, što je vrlo negativna činjenica.
- U tom kontekstu treba pokrenuti raspravu o farmaceutskoj strategiji u vezi s kojom ističemo potrebu skraćivanja opskrbnih lanaca i europeizacije proizvodnje u široko shvaćenom farmaceutskom sektoru.
- Očito, ovo je jedno od glavnih iskustava onoga što se dogodilo u COVID krizi.
Europa mora rebalansirati, uspostaviti ravnotežu između otvorenosti gospodarstva, otvorenosti međunarodne trgovine, s jedne strane, i, s druge strane, manje ovisnosti o vanjskim čimbenicima, o vanjskim igračima.
U tom kontekstu pozornost zaslužuje pismo šest država članica
Poljske, Danske, Francuske, Španjolske, Njemačke i Belgije, koje su po tom pitanju iznijele vrlo jasna očekivanja u pogledu nove farmaceutske strategije Europske unije. I posljednja stvar koja slijedi je, naravno, dogovor o višegodišnjem financijskom okviru i europskom instrumentu za obnovu.
Neću puno govoriti o financijskom rezultatu, ovaj financijski rezultat je ovdje više puta spominjan.
Poljska je jedan od glavnih pobjednika ovih pregovora. Mi smo jedna velika zemlja u Europskoj uniji koja je korisnica ne samo Višegodišnjeg financijskog okvira već i Europskog instrumenta za obnovu. Ovo je, naravno, vrlo pozitivna činjenica.
To nije bilo sasvim očito, s obzirom na to da u mnogočemu, kada je u pitanju gospodarska situacija, Poljska i dalje jako dobro prolazi nakon zdravstvene krize. Postoji jako puno zemalja koje su očito u većoj potrebi kada su u pitanju njihove vlastite strukturne potrebe, posebice potrebe tržišta rada.
- Ipak, uspjeli smo ispregovarati takav algoritam za rad ovog instrumenta koji bi pazio ne samo na trenutno stanje, već i na koheziju tržišta i otpornost tržišta u budućnosti, ne samo ovdje i sada.
- U prosincu je stvar finalizirana, dovedena do samog kraja u prilično kriznoj situaciji. Vi vrlo dobro poznajete ovu situaciju.
Ključni problem koji je spriječio lak dogovor o ovom kompromisu bilo je dodavanje u uredbu o zaštiti proračuna takvih aspekata, čiju je jednoznačnost dovela u pitanje, barem Varšava. Dvosmislenost pravnih pravila jedan je od glavnih problema ove uredbe. Slijedom toga, Varšava je, kao i Budimpešta, očekivala jasno objašnjenje ovih nejasnoća u uredbi o kojoj se ovdje raspravlja.
Blog