Razumjeti pozivatelje i njihove potrebe

0
Rate this post

Prvi HPC vodiči otvoreni su 16. ožujka. Tijekom svakog razgovora, savjetnici su procjenjivali sociodemografske karakteristike pozivatelja, izloženost COVID-19 (tj. biti radnik na prvoj liniji, biti u kontaktu s osobom zaraženom koronavirusom, zaraženom koronavirusom ili hospitalizacijom zbog COVID-19) itd. .), povijest mentalnih bolesti i korištenje psihotropnih lijekova. Zabilježili su ta zapažanja u online upitniku i zabilježili svoje reference na druge izvore pomoći (npr. psihijatrijsko ili psihološko liječenje, liječnik opće prakse ili nevladina organizacija).

Ukupno 70 savjetnika u 43 HPC-a prijavilo je 1.491 telefonski poziv u razdoblju od 16

ožujka do 24. svibnja 2020. Većina pozivatelja bile su žene (75,7%), 60,5% onih koji su zvali bili su u dobi od 30 do 64 godine, 44,9% bili su zaposlenici a njih 23,6 % bili su umirovljenici. Više od trećine poziva (37,3%) uputili su pozivatelji s socijalnom ili medicinskom osjetljivošću (npr. zbog starosti, trudnoće, postojećeg zdravstvenog stanja, invaliditeta, zlouporabe opojnih droga) ili njihovih rođaka.

Samo 6,6% pozivatelja identificirano je kao potencijalni pacijenti s COVID-19 ili kao bliski kontakti između pacijenata. Gotovo trećina (31,3%) onih koji su nazvali izjavila je da imaju već postojeću mentalnu bolest, a 65,3% njih je uzimalo antidepresive i/ili benzodiazepine.

Naučene lekcije i gledanje unaprijed

Epidemija COVID-19 iznenadila je svijet. Na početku izbijanja, većina pozornosti bila je usmjerena na smanjenje kliničkog opterećenja SARS-Cov-2. Međutim, ubrzo je postalo jasno da će epidemija imati daljnje posljedice. S vremenom su se pojavili ekonomski, socijalni, psihološki i kulturni učinci. Na mentalno zdravlje stanovništva utjecali su uznemirujući medijski izvještaji, kolaps zdravstvenog sustava u nekim područjima susjedne Italije i mjere slovenske vlade za ograničavanje širenja virusa. To je osobito važno za skupine u ranjivim okolnostima, kao što su rođaci bolesnika s kroničnim bolestima, obitelji i osobe s niskim primanjima te osobe s već postojećim mentalnim bolestima.

Srećom, uspostavljena infrastruktura PZZ u Sloveniji omogućila je brzi odgovor kako bi se zadovoljile potrebe stanovništva identificirane na početku epidemije. Dana 9. svibnja istekla je uredba o prestanku pružanja svih nehitnih i preventivnih zdravstvenih usluga, a nakon osam tjedana psihološke podrške HPC-ova linija za pomoć smanjila je radno vrijeme kako bi nastavila s redovitim preventivnim aktivnostima, a smanjen je i broj dnevnih poziva7. Međutim, telefoni za pomoć u vezi s COVID-19 i dalje su aktivni i vjerojatno će biti integrirani u redovite HPC operacije.

Blog

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime