Kratki opisi i prošireni eseji naslova nacionalnog filmskog registra

0
186
Rate this post

Ovdje se mogu pronaći kratki opisi svakog naslova Registra, a za odabrane naslove dostupni su prošireni eseji. Autori ovih eseja su stručnjaci za filmsku povijest, a njihovi se radovi pojavljuju u knjigama, novinama, časopisima i na internetu. Neki od ovih eseja potječu iz drugih publikacija i ovdje su ponovno tiskani uz dopuštenje autora. Drugi eseji napisani su posebno za ovu web stranicu. Stavovi izraženi u ovim esejima su stavovi autora i ne predstavljaju nužno stavove Kongresne knjižnice.

U većini slučajeva, slike povezane s dolje navedenim naslovima Registra odabrane su iz knjižničnog mrežnog kataloga ispisa i fotografija, no neke su izvučene iz drugih zbirki knjižnice.

Pogledajte popis svih proširenih eseja
7. nebo (1927.)
7. nebo

“Sedmo nebo” (poznato i kao “7th Heaven”), u režiji Franka Borzagea i prema drami Austina Stronga, priča priču o Chicu (Charles Farrell), pariškom kanalizacijskom radniku koji je postao čistač ulica, i njegovom supruga Diane (Janet Gaynor), koje su razdvojene tijekom Prvog svjetskog rata, a čija ih ljubav uspijeva održati povezanima. “Seventh Heaven” je u početku objavljen kao nijemi film, ali se pokazao toliko popularnim kod publike da je ponovno objavljen sa sinkroniziranim soundtrackom kasnije iste godine. Popularnost filma dovela je do toga da je postao jedan od komercijalno najuspješnijih nijemih filmova, kao i jedan od prvih filmova koji je nominiran za Oscara za najbolji film. Janet Gaynor, Frank Borzage i Benjamin Glazer osvojili su Oscare za svoj rad na filmu, točnije nagrade za najbolju glumicu, najbolju režiju (dramski film) i najbolji scenario (adaptacija). “Sedmo nebo” je također obilježilo prvi put da su često uparene zvijezde Janet Gaynor i Charles Farrell radile zajedno.
Prošireni esej Aubreyja Solomona (PDF, 694 KB)
7. Sinbadovo putovanje (1958.)
7. Sinbadovo putovanje

Majstor specijalnih efekata Ray Harryhausen daje heroju (Kerwin Mathews) zlobnog mađioničara (Torin Thatcher) i fantastične antagoniste, uključujući duha, divovskog kiklopa, zmajeve koji dišu vatru i animirani kostur koji rukuje mačem, sve u veličanstvenoj tehnici. I naravno, nijedna mitološka priča ne bi bila potpuna bez spašavanja djevojke u nevolji, ovdje princeze (Kathryn Grant) koju je zli mađioničar smanjio na samo nekoliko centimetara. Harryhausenov zadivljujući proces Dynamation, koji je spojio stop-motion animaciju i sekvence radnji uživo, te uzbudljivu partituru Bernarda Herrmanna (“Psiho”, “Dan kada je Zemlja stala”) čini ovaj film jednim od najboljih fantastičnih filmova svih vremena.

Prošireni esej Tonyja Daltona (PDF, 900 KB)

3:10 za Yumu (1957.)
3:10 do Yume

Smatran jednim od najboljih vesterna 1950-ih, “3:10 do Yume” dobio je na značaju od svog originalnog izdanja jer je publika prepoznala progresivni uvid koji film pruža u psihologiju svoja dva glavna lika koji postaje živopisno izložen tijekom scene pojačane napetosti. Frankie Laine otpjevao je popularnu tematsku pjesmu filma, također pod nazivom “3:10 do Yume”. Ovaj inovativni vestern redatelja Delmera Davesa, često u usporedbi s filmom “High Noon”, glumio je Glenna Forda i Van Heflina u ulogama protiv tipa, a temelji se na kratkoj priči Elmorea Leonarda.

Blog

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime