Predsjednica i svastika je stari hrvatski naziv za zheninu sestru koji je n

0
230
Rate this post

Što učiniti da pregovarate s dobavljačima

 Unaprijed odredite vrijeme i cijenu

Prije samog početka pregovora potrebno je uložiti u planiranje onoga što će se provesti u praksi. Na temelju razrade prethodnog rasporeda procesa nabave, tvrtka se može na primjereniji način pripremiti za suočavanje s različitim scenarijima i prevladavanje prepreka koje se mogu pojaviti u fazi pregovora s dobavljačem.

Idealno je unaprijed odrediti koji će vam biti ciljevi u pogledu rokova isporuke, popusta i načina plaćanja. Zabilježite ovo i dobro znajte svoje granice, tako da ne prihvaćate ponude koje ne odgovaraju trenutnom trenutku tvrtke. Ova vrsta pripreme važna je za održavanje kontrole nad pregovorima, sprječavanje donošenja pogrešnih izbora i posljedični utjecaj na financijsko zdravlje tvrtke.

Predvidite pregovore i izbjegavajte neizvjesnost

Nikada ne ostavljajte pregovore s dobavljačem za zadnji trenutak, jer takav stav ima tendenciju generiranja ozbiljnih problema za sve operativne aktivnosti koje se provode u poslovanju. Ako se to dogodi, tvrtka možda neće moći pružiti potrebnu uslugu ili proizvod, imati pristup nekoliko opcija za kupnju i, u nekim slučajevima, platiti puno više za ono što treba kupiti.

  1. Imajući to na umu, čim se pojavi potražnja, započnite razgovore, napredujući što je više moguće kako biste spriječili da neizvjesnosti naškode transakciji.
  2. Fluktuacije na tržištu mogu iscrpiti zalihe dobavljača, na primjer, stvarajući kašnjenja koja će postati uska grla u proizvodnom procesu tvrtke.
  3. Osim toga, kada postoji hitnost, pregovaračka moć tvrtke se smanjuje, te se moraju preuzeti određeni rizici. Iščekivanje čini sve strateškijim i jeftinijim.

Tretirajte to kao partnerstvo umjesto konfrontacije

Vrlo česta pogreška u pregovorima je da se druga strana komercijalne transakcije vidi kao svojevrsni protivnik. Ovo ponašanje temelji se na lažnoj ideji da, da bi jedan imao prednost, drugi mora izgubiti. Osim što je netočan, ovo gledište otuđuje strane uključene u proces, stvara neugodne situacije i iscrpljuje odnos s dobavljačem.

Zapravo, svaka vrsta pregovora mora tražiti konsenzus, tako da obje strane izađu kao pobjednici i izvuku maksimum iz provedene transakcije. Proces se mora graditi kao partnerstvo, skladan i uravnotežen odnos. Prilikom pregovora stoga tražite alternative koje su dobre za dobavljača i odlične za vašu tvrtku!

Tretirajte to kao partnerstvo umjesto konfrontacijeKoristite tehnologiju da ubrzate proces

Iako je bit pregovaranja stoljećima ostala ista, danas je moguće značajno ubrzati taj proces zahvaljujući novim tehnologijama. Brojne inovacije koje je donio tehnološki razvoj uspjele su optimizirati procese kupnje, čineći ih bržim, organiziranijim i dinamičnijim.

  • Značajno je povećana i razina sigurnosti transakcije.
  • Kao primjer možemo spomenuti digitalne ili elektroničke potpise koji mogu uvelike pojednostaviti i ubrzati sklapanje ugovora.

U praksi, što je više dokumenata koji su elektronički potpisani, to će pregovarački proces biti pouzdaniji, sigurniji i brži. Još jedan savjet je iskoristiti prednosti tehnologije videopoziva za održavanje udaljenih sastanaka, štedeći vrijeme i resurse koji bi inače bili potrošeni na putovanja.

Blog

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime